donderdag 21 mei 2015

De 3 'must-visit' websites van het moment ...

Soms ontdek je via Facebook of Twitter een extreem hippe site waarvan je denk ' Waw, dat is het gat in de markt!' .


Aanschouw  drie sites waarvan ik ga watertanden en meteen zin krijg iets te kopen of reserveren.




Een website waar je ( hou u vast) ZELF schoenen kan ontwerpen en laten fabriceren ! 

Je moet hem bezocht hebben om het te geloven, maar het doet veel denken aan een online game waarbij je een spelletje  'maak je schoen' speelt en tenslotte kan gaan bestellen.  Je wordt stap per stap naar een nieuwe keuzemogelijkheid voor je droompaar geleid. 

Kies je een ballerina schoen? Een Mary-jane model ? Sleehak, naaldhak , rood, groen, blauw, mat, glans, velours, leder, strikje of niet   .. Het kan praktisch ALLEMAAL. 

Het lijkt wel een oneindige schoenenwinkel .

Het moeilijkste is kiezen.




Het enige grote nadeel dat je hebt aan deze droomfabriek is de prijs.

De schoenen die ik even ontwierp om de site te proberen bleken al gauw 189 euro te kosten.

Dat is me sowieso al te duur om 'even zomaar' schoenen te kopen, en al zeker als je die schoenen dan nog nooit in het echt gezien hebt.





Waar 'Shoes of Prey' een hemel is voor schoenenaddicts is Zazzy er eentje voor juwelen addicts ( of geeks ) .

Je kan er digitaal juwelen ontwerpen die daarna 3D geprint worden in diverse kleuren.

In de strijd om originaliteit kan je je dus helemaal laten gaan .

Ikzelf ontwierp voor de fun eens een ketting , die ik dan toch niet kocht omwille van de prijs ( in plated rose gold kleur zou hij 80 euro zijn, da's me wat te veel ) .



Daarbij komt nog het probleem van auteursrecht. Het plaatje dat ik gebruikte was gewoon even snel online gevonden, niets zelf getekend. Ik betwijfel of je zoiets dan wel mag gaan bestellen.


Naast je eigen ontwerpen kopen kan je op de site ook je ontwerpen verkopen.

Alleen zijn de voorwaarden daarvoor nogal ingewikkeld, en de Belgsiche wetgeving is daaromtrent heel bombastisch , van dat deel van de site zou ik persoonlijk afblijven. 




EN tenslotte de online Treatwell bookingsite voor alles aangaande wellness.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik weet niet op voorhand wanneer ik een dipje heb en een opkikkertje als een weldoende saunabeurt of een massage kan gebruiken. 

Zulke dingen wil ik meestal à la minute en dan is het niet altijd evident een plaatsje te vinden in de populaire accommodaties. 

Op deze site zie je in één oogopslag wat, waar , voor welk budget en wanneer je het kan gaan doen.

Ontharing , morgen in Antwerpen? 

Massage, volgend weekend in Brussel ?




Het enige nadeel is dat het aanbod nog relatief beperkt is en zich grotendeels situeert in het Antwerpse en Brusselse .

Maar ik voorspel een grote toekomst voor deze site. Zeker sinds ze hun IPhone App aan de wereld tentoon stelden kan het niet lang meer duren of dit wordt de nieuwe manier om naar de kapper te gaan of een yoga sessie te boeken. 

In tegenstelling tot m'n twee eerste sites die ik opsomde ga ik deze effectief gebruiken ! 

Binnenkort ga ik maar eens een Thaise massage laten doen denk ik . :)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.