zaterdag 23 mei 2015

Minimalism challenge update 7

Wie m'n blog volgt weet dat ik al sinds september 2014 mezelf een 'minimalism challenge' heb opgelegd.

Dat houdt in dat ik dagelijks een item uit m'n huis verwijder. Items die niet tot de categorie 'afval' behoren welteverstaan. Anders zou ik elke dag een snoep papiertje kunnen weggooien, maar zo werkt het dus niet.

Het is de bedoeling dat ik op die manier met een kleine inspanning meer overzichtelijke kasten krijg. 

Onder het motto ' Wat je niet hebt, hoef je ook niet op te ruimen' probeer ik meer vrijheid te verkrijgen in m'n beschikbare ruimte, in m'n huishoudelijk takenpakket en in m'n hoofd.


Aanschouw wat ik de afgelopen tijd heb weg gedaan :

Van 21 maart tot 1 mei : 

Nogmaals de make-up kast doorspit en verbazend genoeg ben ik er in geslaagd om alles netjes in de lades te krijgen en niet meer in losse make-uptassen bovenop de lade gepropt. Deze keer waren het items die me ergens toch nog bleven aanspreken, maar als ik heel eerlijk was ik besefte dat ik ze toch niet ging gebruiken. Heb ze dus weg gegeven via een freecycle groep op Facebook.





2, 3 & 4 mei :


Vorig jaar kreeg Lars van z'n grootvader het schommelpaard waar hijzelf als kind had ingezeten. Een houten vintage stuk uit de jaren '60 .

Ik was er dolverliefd op en wou het meteen renoveren. Ik kocht verf en schuurpapier, en toen ik eraan begin kwam ik tot de ontdekking dat het vol houtworm zat.

Houtworm is enkel te bestrijden met giftige stoffen, en aangezien m'n zoon ermee moest spelen zag ik het niet zitten om dat te doen.

Het schommelpaard ging terug als decoratief element en de verfjes, daar deed ik iemand anders een plezier mee via freecycle.



5 mei : 

Iemand op freecycle zocht een heuptasje en ik had net een foeilelijk exemplaar liggen . Ideaal dus, iemand blij en ik ook. 





6 tot 22 mei : 

Ik hield eens kuis in m'n ondergoedlade.

Want laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal wel van die onderbroeken die we eigenlijk niet graag dragen.

Ze zitten niet goed, ze zijn niet mooi, ...

Ook een allegaartje BH's die niet meer passen, BH bandjes terwijl ik geen BH's met wisselbare bandjes heb etc ...

Om evidente redenen, daarvan geen foto's.Je gaat me maar op m'n woord moeten geloven. :) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.