woensdag 6 mei 2015

Tutorial : anti-cellulite scrubzeepjes maken

Ik had geen body scrub meer. Eerlijk gezegd stond ik al in m'n startblokken om naar de winkel te rennen. The Bodyshop of Rituals, het is eeuwen geleden dat ik er nog was en 't kreibelde serieus om losgeslagen winkelmandjes te vullen ( enfin, niet letterlijk, maar in beautylblogwereldje is een maandje of acht praktisch niets geshopt hebben wel eeuwen).

Maar ik ken mezelf, daarheen gaan is geen goed idee.

Ik kan mezelf amper bedwingen, kom gegarandeerd met veel meer naar huis dan gepland, en dat past niet in het plaatje van de minimalistische 'ik' die net wil gaan consuminderen. Zeker niet als je van jezelf weet dat je net in een 'hebberige' modus zit. 

Er mag nog ergens ten velde een blok gietzeep in de knutselkast, dat ik ook al jaren bewaarde om ' ooit eens iets mee te gaan doen' , en besloot dat dit het goede moment was het te verwerken.

Om niet te hoeven shoppen bedacht ik gemalen koffiebonen als scrubbend element, wat meteen ook bekend staat als effectieve manier om een sinaasappelhuid tegen te gaan. 

Als je een koffie 'addict' bent als ik is de geur daarbovenop ook hemels.




Ook maken?

Aanschouw het poepsimpele stappenplan:

1. Gietzeep au bain marie verwarmen


2.  Koffiebonen fijnhakken, hoeveel koffiebonen bepaal je geheel zelf.


3. Doorheen de gesmolten gietzeep roeren en eventueel zelf wat oploskoffie bijdoen voor een intense geur/kleur 



4. In vormpjes gieten en laten afkoelen. ( doe dit lang genoeg, geduld is een schone deugd, vaak denk je dat ze al hard zijn maar zijn ze van binnen nog week en dat geeft problemen bij het uithalen) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.