vrijdag 12 juni 2015

Af en toe eens YOMO

We kennen allemaal 't puberale kreetje ' YOLO' wel .. Afkorting van You Only Live Once , een zinnetje waarmee om het even welk roekeloos gedrag gerechtvaardigd wordt. 

Jezelf totaal zat drinken aan de Mojito's? Tjah, je leeft maar één keer.

Een veel te dure aankoop van een sportief autootje. DOEN! Je leeft maar één keer ... 

Of zelf uw lief bedriegen met een lekkere wip die je online leerde kennen, moet allemaal kunnen, want je leeft tenslotte maar één keer hé. 

Hoewel een beperkte portie 'YOLO' best plezant kan zijn doet het mij meer denken aan een type volk dat voor niets of niemand uit de weg gaat, van die arrogante types die nog nooit in hun leven wat bewonderswaardig bereikt hebben ( tenzij het aanschaffen van een complete outfit van het merk Hollister ook al meetelt) . 

Het type dat van foto's Instagrammen een full time job maakt ( dat je één foto van je maaltijd maakt tot daar aan toe, maar dat je er 8 opzet, van elke invalshoek eens , dat zijn de echte die-hards die de schijn moeten ophouden dat ze een leven hebben ) 

Bewijzen dat je veel geniet van het leven wordt een soort MUST . De mensen zijn méér bezig met het bewijzen dat ze een luilekker leventje hebben dan effectief chill en relaxed te leven zelf  ...  Ze schieten al in de stress als ze minder likes hebben dan een ander. 

Wat begon als een soort 'Carpe Diem' beweging is nu voor sommigen een soort slavernij om 'cool' te ogen. Om MEE te zijn met de trends. 


Doe mij maar de fijne 'anti-beweging' YOMO.

The Joy of Missing Out.

Deze mensen doen niet mee aan de hele hipheid .

Wil dat zeggen dat je niet mag genieten?

Nee , absoluut niet!

Maar het is een beweging die gaat voor KWALITEIT in plaats van KWANTITEIT.

Moet je wekelijks naar hét concert , dé voorstelling, hét restaurant en de meest trendy cocktailbar en jezelf afjagen om ALLES te zien wat er te zien valt in het leven ?

Neen.

Je hoeft niet altijd met alles mee te doen.

Selectief zijn in je activiteiten en ten volle 100% genieten van wat je onderneemt in plaats van je agenda vol te stampen uit schrik dat je iets 'nieuw' zou missen en het niet meegemaakt hebben.

En vooral: ze hoeven geen 'likes' van anderen om te meten hoe tof hun leven wel niet is.


Zelf ben ik helemaal mee met de YOMO trend.

We zijn fijn op reis geweest vorige maand, maar van mij heb je niet één vakantiekiekje op Facebook gezien. 

Ik heb zelf een volle week zonder enige vorm van internet geleefd, want ik geef er gewoon niet meer om dat ik ' ingecheckt' ben op de luchthaven en dat vage vrienden me een goede reis wensen. 



Of misschien ben ik gewoon 'oud en saai' aan het worden, dat kan ook . :D



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.