dinsdag 9 juni 2015

Musthave allrounder : kokosolie

Kokosolie is een item dat bij mij komt en gaat.

De ene keer gebruik ik het fervent aan één stuk, de andere keer snak ik toch naar 'echte' cosmeticaproducten met bloemengeurtjes en andere texturen.

Ondanks dat ik misschien niet de meest trouwe fan ben is het wél iets dat steevast terugkeert. Een soort 'comfortzone' product dat me nog nooit teleurstelde en waar ik naar kan teruggrijpen als m'n huid opstootjes vertoond.


Kokosolie kan je in onze contreien echter beter omschrijven als kokosboter.

Het smelt ongeveer rond 22 à  24 graden ( wel wat afhankelijk van soort tot soort ) en is dus op gemiddelde kamertemperatuur vast van vorm . In aanraking met je huid wordt het wel een smeerbare olie.


Een potje in huis halen kan je doen om diverse redenen:

  • Te koken, kan gebruikt worden als plantaardige bakboter.
  • Als bodybutter om je huid te hydrateren
  • Als massage olie 
  • Als je een droge huid hebt zelf als gezichtscrème 
  • Een schepje in je badwater als badolie of voor een voetenbadje 
  • Als reiniger voor waterproof oogmake-up. Een toepassing waar ik fervent fan van ben, wattenstaafje of schijfje  eens overheen de kokosolie wrijven en vervolgens je make-up mee afhalen ( naspoelen met een washandje met lauw water en/of tonic is wel nodig )  
  • Als gezichtsreiniger als je de 'oil cleansing method' wil proberen, idem  te gebruiken als ik het doe voor waterproof oogmake-up maar dan voor je hele gezicht. Indien grondig nagespoeld geschikt voor alle huidtypes.
  • Als billetjeszalf voor je kleine spruit 
  • Als gezichtsscrub indien gemengd met bijvoorbeeld koffiegruis
  • Op de puntjes van je haar als die aan de droge kant zijn
  • ...


Te vinden in verschillende supermarkten.

Ik kocht mijn potje bij Albert Heijn , en heb ook al zien staan bij Bio Planet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.