vrijdag 5 juni 2015

Minimalism challenge update 8

Wie m'n blog volgt weet dat ik al sinds september 2014 mezelf een 'minimalism challenge' heb opgelegd.

Dat houdt in dat ik dagelijks één gebruiksvoorwerp uit m'n huis verwijder. Items die niet tot de categorie 'afval' behoren welteverstaan. Anders zou ik elke dag een snoep papiertje kunnen weggooien, maar zo werkt het dus niet. Het moeten voorwerpen zijn die onder de ' gebruiksgoederen' vallen . Gaande van een paar paperclips tot een volledige kast, het kan allemaal. 

Het is de bedoeling dat ik op die manier met een kleine inspanning meer overzichtelijke kasten krijg. 

Onder het motto ' Wat je niet hebt, hoef je ook niet op te ruimen' probeer ik meer vrijheid te verkrijgen in m'n beschikbare ruimte, in m'n huishoudelijk takenpakket en in m'n hoofd.


23  mei  tot 31 mei : 

Ik deed mee aan een rommelmarkt en verkocht toch enkele spulletjes.

Ik ben er helaas foto's van vergeten maken maar ik zie geen reden waarom ik die foto's nodig heb als 'bewijsmateriaal' . Ik heb het effectief weggedaan, wie m'n blogartikel daardoor minder waard vindt mist m'n punt een beetje. Het is namelijk geen 'wedstrijd' waarbij m'n resultaten specifiek moeten vastgelegd worden, het is iets dat ik doe voor mezelf en deel met jullie.

Anyhow, volgende items gingen weg:

2 onderzetters voor pannen
1 speeldekentje 
1 gezelschapsspel
4 koffiemokken 

1 juni tot 4 juni:

4 knuffelbeesten weg gedaan.

Ik weet niet waarom mensen denken dat je kinderen veel knuffelbeesten moet kopen. Met een paar heb je er genoeg. Een hele kast vol is totale overkill, waar geen enkel kind wat aan heeft. 

Uiteindelijk DOE je daar niet veel mee, buiten eens goed vastpakken af en toe.

Het is vooral de oudere generatie die steeds met knuffels aan komt draven. En als ik foto's van in de jaren stillekes van leefijdsgenoten van mij zie besef ik dat in de jaren 80 rijkdom blijkbaar werd gemeten aan de overdaad een knuffels in een kinderkamer. 

Een extreem stoffig decoratief element, waar ik de kriebels van krijg. ( Letterlijk; ik heb een allergie aan huisstofmijt, tapijten en knuffelbeesten zijn mijn vijand ) .



Volgende keer wél foto's. Dat beloof ik je. :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.