vrijdag 7 augustus 2009

Estée Lauder - Idealist pore minimizing skin refinisher



Deze week probeerde ik de 'pore minimizing skin refinisher' van Estée Lauder eens uit.

Het belooft de huid instant egaler te laten ogen en de poriën te verkleinen (grootste effect na 4 weken gebruik).

Ik bracht het aan na het reinigen van mijn huid en was instant verliefd. Zodra je het goedje smeert verandert het een beetje van textuur, het wordt wat poederachtig en je huid voelt zijdenzacht aan. Het voelt echt alsof er minder bultjes en putjes in je huid zitten maar op het eerste zicht zie ik niet heel veel verschil. Ik zie het verschil vooral als ik foundation draag.

Ik werd natuurlijk nieuwsgierig en zocht dus ook eens naar wat prijzen van dit goedje.

*slik*

Ongeveer 45 euro voor 30 ml.

Dan moet je in gedachten houden dat dit geen dagcrème is. Erbovenop moet je nog eens gaan smeren. Uiterst pijnlijk voor de portemonnee.

Met pijn in het hart kneep ik het restje uit het enorm vervelende plastic en smeerde het nog een laatste keer op mijn gezicht .. En plots ... Plots kreeg ik een soort 'EUREKA' moment. Ik kende dat gevoel van ergens, dat vloeibare dat poederig wordt, .. de foundation die beter lijkt te blenden met de huid , ... En toen wist ik het, ik kende dat gevoel van mijn primer van GOSH die ik maar zeer af en toe gebruik.

Op een of andere manier had ik er nooit bij stilgestaan dat de bedoeling van beide producten hetzelfde is, een egalere huid tevoorschijn toveren. En laat ik stiekem eerlijk zijn, ik vond die van Estée Lauder geweldig omdat het Estée Lauder als merknaam had, maar eenmaal ik objectiever ging bekijken en prijs/kwaliteit vergelijken was de keuze snel gemaakt GOSH wint.

Estée Lauder klaart de klus wel beter, maar geen 3 keer beter. Want inderdaad, de skin refenisher kost exact driemaal zoveel als de primer van GOSH ( 15 - 16 euro).

Als je geld teveel hebt en snakt naar luxe: ga voor Miss Lauder. Wil je hetzelfde maar dan ietsje minder zijdezacht? ( Zijde van de overschot dus :p) Ga dan voluit voor de primer van GOSH.

8 opmerkingen:

  1. Anoniem8/8/09

    haha ik moest al aan die GOSH primer denken bij het begin van je artikel, en dan zei je het zelf ook nog hihi
    als ik ooit rijk ben koop ik mss EL, maar nu vind ik GOSH al supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar je kunt je er ook bij neerleggen en over een tijd pas het product kopen waar je zo verliefd op bent ;) Misschien maakt dat het nog wel extra leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha! ik heb ook de primer van Gosh, doet prima zijn werk.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Olga: toen ik de prijs zag was de liefde op slag over :) Ik koop pas dure dingen als ik geen alternatief vind bij budgetmerken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Estée Lauder producten zijn idd prijzig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. offtopic: zodra ik terug ben van zee leg ik je het vooruitschrijven uit xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem16/3/10

    Weet iemand ook hoe je dat spul moet gebruiken? Moet je het gewoon op je gezicht smeren, of is het meer een reiniger die je met een watje/pad aanbrengt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Anoniem: Doordat je heel lang na het schrijven van dit artikel reageerde had ik het niet gezien. Je smeert hem gewoon zoals je een dagcrème zou smeren.

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.